24. 12. 2024 - 1. 1. 2025 je butik zavřený. Online objednávky budou expedovány nejdříve 2. 1. 2025

20 let značky Frédéric Malle

Věříte v symboliku čísel a dat? Frederic Malle neponechává nic náhodě a věří ve znamení. Když v roce 2000 uvedl na trh vlastní značku parfémů, zvolil si datum 6. června. Odkaz na vylodění Spojenců v Normandii 6. června 1944 je delikátní metaforou pro značku, která tak rozhodným způsobem posunula hranice vysoké parfumerie, nemyslíte?
 
Frederic Malle je muž noblesy a vkusu, který věří v kvalitu dobře navržené a odvedené práce. Má ale také jedinečný charakter hluboce spjatý s vlastními instinkty a bezpodmínečnou touhou po nezávislosti. Proto když představil svou značku, udělal to po svém a neopakovatelným způsobem. 

Začátky značky

V roce 2000 byl globální parfémový průmysl asi na stejné úrovni, jako kasovní trháky v americké filmařině – bulvár, jehož aktéři a producenti nemají valnou kvalitu a charakterizují ho otřepaná klišé. Ve věku 38 let, po vzdělání v Roure, kde se seznámil s největšími nosy, a patnácti letech v profesi, se Frederic Malle rozhodl naplnit svoji touhu postavit všechno na hlavu a ukázat světu, co bylo nevyhnutelné. 
 
Protože znal světově proslulou auru St. Germain-des-Prés osobně, rozhodl se otevřít svůj první butik na 37 rue de Grenelle v Paříži. „Latinská čtvrť“ je místem, které zná nazpaměť, kde má své zvyky a orientační body svého každodenního života. Je jím například Café de Flore, kde je už po mnoho let stálým hostem a může proto číšníky oslovovat křestním jménem.
 
Při otevření svého nevelkého butiku vítal zvědavé diváky, novináře a přátele, slavné i neznámé. 

​Určení trendu

V té době byly parfémy standardně prezentovány nediferencovaným způsobem v samoobslužných obchodech. Malle se proto rozhodl jít proti proudu a vytvořil přehlídkovou galerii - místo věnované skutečným milovníkům parfémů. Podle jeho mínění by obchod měl být příjemným místem a zážitkem sám o sobě. Obchod vytvořil ve spolupráci s Andrée Putmanem, realizaci svěřil Olivierovi Lempereurovi, sám vybral nábytek a dohlížel na každý prvek prezentace do nejmenších detailů.

 
První butik Editions de Parfums Frédéric Malle udal tón těm, kteří ho chtěli následovat. V souladu se svým názvem směřuje ke konceptu knižního nakladatelství v duchu St. Germain. Na zdi visí portréty autorů spolu s parfémy, které vytvořili. Návštěvník objevuje, jak ovlivňuje role „vydavatele“ práci s autory a tlačí je, aby ze sebe vydali to nejlepší; taková parfumerie je uměním s mocí vytvářet světy, které se mohou dotknout našich snů, tužeb samotné naší identity.
 
Jak [Malle] skromně píše: „Jediným účelem butiku byla prezentace a prodej kolekce devíti parfémů, dostupných ve třech velikostech 100ml, 50ml and 5ml.”
 
6. června 2000 bylo uvedeno devět* výjimečných parfémů, které v naprosté svobodě vytvořili ti nejlepší parfuméři, a jejichž názvy znějí jako pozvánky do nového světa. 
 
Zdroj: https://www.fredericmalle.com/20-year-anniversary/june-6
 
*Iris Poudre, Musc Ravageur, Le Parfum de Thérese, Angéliques sous la Pluie, En Passant, Lys Méditerranée, Noir Épices, Lipstick Rose, Une Fleur de Cassie.